Fysiatrian poliklinikka

Kaikista näistä mun käynneistä voin sanoa, että nyt löytyi omituisin. Nimittäin Fysiatrianpoliklinikka.. Meidän "hoitosuhde" kesti sen huimat kaksi kertaa ja alkoi hyvin mielenkiintoisella tavalla. Hän tutki koko kropan asennon ja ihmetteli miksi olen edes hänen luonaan. No kaikista näistä ihmettelyistä huolimatta sain lähetteen magneettikuviin. Sain nopeasti kirjekutsun kotiin ja kuvaus onkin jo ensi viikolla. Kävin taas putkessa pötköttelees ja sitten mentiin kuulemaan tulokset.

Fysiatri katsoi magneettikuvan ja totesi jalkaterässä olevan jotain pahasti vialla. Fta-ligamentin repeämä ja jokaisessa varpaan nivelissä olevan nestettä. Hän käski mennä makaamaan hoitopöydälle ja ilmoitti, että pistää jokaisten varpaiden väliin kortisonia. hetkinenhetkinen..... et muutes pistä. Olin vaa kiitos ja ei kiitos. No siitähän hän loukkaantui ja rupesi kyseenalaistamaan minua entisestään. Kovasti kyseli mitä minä siellä teen ja mitä minä häneltä haluan. Sanoi voivansa tehdä lähetteen ortopedille leikkaukseen, mutta ennuste on huono. Repeymä on ollut jo niin kauan jalassani ja se on revennyt niin pahasti, että ennuste on huono.
Jalan saa pidettyä leikkauksella entisellään tai sitten se vaan pahentaa sitä. Aha jepjep... Mutta hei saan kuulemma itse päättää! No hän kehoitti käyttämään jalassani kokoajan nilkkatukea, ettei jalkani ns roiku.


Tätä boxia remmiä käytetään ulkona kenkien kanssa.


Sisäremmiin on lisätty jalkaterämansetti boxiaremmi nostolla.












Mutta hauskin osuus vasta alkaakin. Nimittäin Fysiatri ei nähnyt jalassani minkäänlaista eroa, ei värissä/turvotuksessa eikä huomannut ollenkaan lämpötilaeroa. Eli hän kyseenalaista minut täysin. Ainiin toimintakyvyssä ei ole myöskään mitään vikaa! Ja hetkeä aikasemmin kun luki minun kuvantuloksia sanoi: jos jatkat pitkään tota ns ontumistani, niin kohta on lonkka ja selkä paskana. Sain vedettyä raivoni takaisin ja päätin, että mulle on ihan sama mitä kyseinen lääkäri sanoo. Hänellä oli minusta oma mielipide ja minulla hänestä. Menin kotiin ja otin jalastani kuvan, minä huomaan suuren eron ja jokainen joka on jalkaani katsonut mutta ihan sama.


Sain epikriisin kotiin postissa ja huomasin Fysiatri oli loppuun kirjoittanut ns loppuunvedon: Nilkkatuen käyttö, kaaremaiset "keinu" kengät ulkona. Ja paras: Seuranta jatkuu omalla terveysasemalla, ei jatkoa meille.

Kiitos näkemiin.

Kommentit

Suositut tekstit