Elossa 24/7

Elämä on ihanaa! Pitkästä aikaa taas hyvä vaihe menossa. Olemme lapsen kanssa maanneet rannalla koko viime viikon, lämpöä on se reilu 30 astetta. Nyt nautitaan!

Uskon vahvasti, että Qutenza ja lääkityksen hieno säätö on antanut minulle taas uskoa tulevaisuudesta. Huono vaihe tuntui kestävän ikuisuuden ja jossain vaiheessa olin varma, että tämä on menoa alaspäin. Se vaan on se yksi aamu ja taas tunnet itsesi normaaliksi! Olimme parhaan ystäväni kanssa Lahdessa festareilla, se tunne kun kävelet siellä ihmisjoukossa ja olet kaikille täysin normaali ihminen. Oikesti se, ettei kukaan katso säälien ja tule aina kysymään mitä sinulle on sattunut ja mitäs nyt. Aina ei jaksa vaan selittää kaikille, että joo tälläistä tämä kaikki vaan on. Sitten saat aikaiseksi kiusallisen tilanteen ja toinen ei osaa oikein sanoa mitään. Enkä sitä odotakkaan, ei kenenkään kyllä se siitä ja voi miten tekee pahaa kuunnella. Ketä ne sanat lohduttaa, ei ainakaan minua. Se että elämäni kohtaloa voivotellaan,niin ei siitä kyllä voimat kasva.

Mutta nyt uusi vaihe elämässä!! Tuntuu, että aurinko on polttanut aivosoluni niin etten enää jaksa stressata mistään. Elokuun alussa minulla on "tuomion" päivä menen kuulemaan, mitä johtoporras suunnittelee minun työelämäni suhteen. Uusi ammatti, työpaikan vaihto vai irtisanominen? No olen yrittänyt ottaa vaan sen asenteen, että menen sinne omana itsenä. Yritän saada jokaisen ajattelemaan, ettei tämä ole minun oma valintani ja en ole pystynyt millään vaikuttamaan tähän kaikkeen. No asiat menee miten menee.

Olen päättänyt, että keskityn kuntoutumiseen nyt täysillä. Elän ns kuntoutumiselle ja sille, että pääsen taas kiinni elämään. Olen ostanut kotiin jumppavälineitä ja sain varaperheeltä pyörän. Teen joka päivä jotain! Kävelen, pyöräilen ja jumppaan. Kerran viikossa vesiterapia ja kipupsygoloki.
Yritän saada jalkani kestämään rasitusta, koska jos syksyllä alkaa uusi vaihe elämässä, niin minun pitää olla kunnossa. Jos en nyt rasita jalkaa, niin työ rasittaa sen kyllä loppuun ja sitten ollaan taas sairaslomalla.

Työn lisäksi on muutkin arjen askareet. Rupeaa nyt jo ajatus pelottamaan.

Kommentit

Suositut tekstit